Erupția dentară

Erupția dentară este procesul prin care dinții copilului apar rând pe rând, străpungând gingia. Cel mai devreme, procesul poate începe la vârsta de 3 luni iar cel mai târziu la 12 luni. În general, însă, dentiția se formează între 6 și 9 luni. Apariția tuturor celor 20 de dinți de lapte ai copilului poate dura câțiva ani.

Deși fenomenul este asociat fără excepție cu o recție dureroasă, părinții trebuie să știe că durerea pe care o resimt cei mici este diferită de la un copil la altul. De asemenea, deși starea de nervozitate a copilului indică durerea provocată de umflarea gingiei, e bine să înțelegem faptul că dintele nu rupe efectiv gingia, ci că, în perioada respectivă, în organism se eliberează substanțe ce duc la moartea și la separarea ulterioară a celulelor din gingie pe unde dintele urmează să crească. De aceea, există copii care suportă foarte bine procesul.

Printre simptomele erupției dentare se numără: gingia umflată și iritată, secreția salivară abundentă, nervozitatea și iritabilitatea celui mic, refuzul acestuia de a mânca, insomnia, plânsul. În ciuda unor opinii larg răspândite, nu s-a demonstrat că stările febrile sau diareea ar fi cauzate de erupția dentară. În schimb, o reacție comună a bebelușilor este aceea de a-și mesteca degetul sau jucăriile și, uneori, de a se trage de urechi pentru a îmblânzi durerea. În mod normal, aceste simptome survin cu 3-5 zile înainte de apariția dintelui și dispar imediat după aceea.

Pentru atenuarea durerii, pot fi administrare comprese reci, cu condiția de a nu expune prea mult gingia copilului la rece. Îl puteți lăsa să își mestece degetul sau jucăriile, în măsura în care acestea din urmă nu prezintă riscul de a putea fi înghițite de cel mic. Achiziționarea unor dispozitive din materiale special concepute pentru această problemă poate fi și ea o soluție. Cu toate acestea, dacă durerea nu încetează după apariția dintelui sau dacă simptomele bebelușului sunt atipice, adresați-vă medicului pediatru sau stomatolog, întrucât, în anumite cazuri, pot fi prescrise antiinflamatoare.

Să ne zâmbim cu bine!

Advertisements

About dentistcopii

Kids Dental Clinic Cluj
This entry was posted in Dintii de lapte, Sfaturi pentru parinti. Bookmark the permalink.